05 augusti 2011

Tjolöholmsslott.

Vi åkte till Tjolöholmsslott en varm dag förra veckan. En fantastisk plats som jag genast förälskade mig i. Det var för varmt för att promenera runt ordentligt så det får vi ta en svalare dag. Det ligger en halvtimme bort så det är inga problem för oss att åka igen.


Här kommer foton från vår vistelse. Inne i slottet får man inte lov att fotografera så vill ni se hur det ser ut inomhus får ni komma och besöka det själva. Detta är en dammsugare. En elektrisk sådan som användes varje fredag. Hästar fick dra den från fönster till fönster medan en tjänare klättrade upp på stege med slangen för att ta sig in och dammsuga.

En gammal vacker lampa inne i stallet.

En av många kärror. Visst är lampan vacker?

Detaljbilder är så roligt att fotografera tycker jag.

Ett fantastiskt handtag. De gjorde så mycket vackert förr.

En mjukglass.

En boll enligt Noel.

Underbart!

Fasaden på slottet är fantastiskt fin. Jag hade kunnat gå runt och fota varje liten minidetalj med familjen tyckte det var trist.

Utsikt.

Jag tror faktiskt att jag hade kunnat bo så här. I alla fall om jag hade någon som städade åt mig.

Kom hit och ta er en titt tycker jag. Så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar