31 augusti 2011

Ny garderob. Here I come.

När jag är i Stockholm ska jag handla kläder har jag bestämt. Garderoben som nu gapar tom ska få lite att ta hand om. Kläder för vintern. Jag har några kjolar, någon klänning men väldigt dåligt med överdelar. Det kommer kännas lyxigt att kunna prova i lugn och ro utan att någon tjatar på mig att det tar för lång tid eller att jag får springa ut ur provrummet hela tiden för att kolla så att inte Noel sprungit iväg. Jag ska vara ensam. Det är knappt så att jag tror på det.

Jag har just suttit och tittat igenom de vanligaste affärernas web-shoppar för att se vad som finns och vad jag kan tänkas vilja ha. Det finns lite där som verkar intressant. Jag har en rätt klar bild av vad jag tycker om och vilken stil jag passar i. Ibland sneglar jag åt kläder i annan stil men det passar sällan bra. Jag är och förblir nog klädd i klassisk stil. Mycket svart med inslag av lila, rosa och grått. Roligare än så blir det inte.

I dag har jag lyckats med konststycket att köpa ett par stövlar inför vintern. Detta är min stora mardröm när det är dags. Man köper ju inte stövlar varje år. Tack och lov. Förra året hade jag inga och det gick bra men jag vägrar en sådan vinter till. Att hitta stövlar till mig är inte lätt. Jag är kort, har inga anklar och stora vader. När jag köpte stövlar sist gick jag på stan i sju timmar. Sju timmar! I dag tog det inte ens en timme. Jag är fortfarande chockad. Jag hittade de i den tredje affären jag gick in i. Helt otroligt! Skaftet är i storlek XXL. Det är helt galet egentligen men jag är mycket mycket nöjd. Jag köper i vanliga fall alltid stövlar med hög klack men kände att denna gången ska jag inte det. Eftersom stövlarna nu är inköpta har jag koll på hur mycket pengar jag har till att lägga på kläder. Det var planen. Stövlar först, sen kläder.

Ny garderob. Here I come.

Stövlarna är från Scorett och kostar 1200 kr.

2 kommentarer:

  1. Anonym23:46

    Snygga! Vilken affär hittade du dem i? Vilket märke är det?

    SvaraRadera