01 augusti 2011

Altanläge.

Idag skiner solen igen och det är precis så där varmt som jag vill ha det. Dagens plan är att först städa huset för det känns alltid trevligt att börja veckan med ett städat hus. Då har man liksom en ren canvas att utgå ifrån sedan. Man kan stöka ner hur mycket man vill. Eller nåt. Jag har redan hunnit med att städa badrummet och nu ska jag vidare till toaletten på nedervåningen. Sedan blir det plock av leksaker, suck detta eviga leksaksplockande, och sen avslutar jag med dammsugning.


När städningen är klar tänker jag inta altanläge. Böcker, tidningar och dagbok är allt jag tänker sysselsätta mig med resten av dagen. Kanske lagar jag någon mat om jag känner mig tillräckligt snäll men det ska man inte utgå ifrån. Så altanläge alltså. Liggandes så att saker ser ut som på fotot nedanför.

5 kommentarer:

  1. Jag håller med, det är alltid härligt med ett renstädat hus. Och man njuter så mycket mer av altanhänget sen :)

    SvaraRadera
  2. underbart! Vi städar alltid på söndagar som ändå är så tråkiga där vi bor :) Och sen har vi hela veckan städat och härligt. Well...önskar man i alla fall! haha

    SvaraRadera
  3. Husfrun: Ja ett städat hus måste man ha för att kunna slappa i lugn och ro. Annars går det inte.

    Trillingnöten: Jag städar varje dag men sån är ju jag;P

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar dag, det där med altanläge och en massa böcker är ju bara precis som det ska varma sommardagar som dessa.

    SvaraRadera
  5. mintekopp: Ja så mycket annat orkar man faktiskt inte med i den här värmen. Men den är efterlängtad!

    SvaraRadera