31 augusti 2011

Saker som gör mig glad...

...men jag inte orkar göra:
  • läsa böcker
  • skriva dagbok
  • sy
  • laga god mat
  • gå promenader
  • umgås med vänner på kvällen
En kort liten lista på sådant jag tycker om att göra och som gör mig glad. Det dumma är att jag är så trött för tillfället att jag inte orkar göra något av det. Allt är för jobbigt. Helst vill jag bara sova i flera dygn i ett streck.

Jag vet ju att det här går över. Det gör det alltid men just nu har jag svårt att tro på det. Om jag är så här trött redan hur ska då vintern bli? Hjälp, det vågar jag inte ens tänka på så jag låter bli.

Jag ska ta mig ut på en promenad när Noel har vaknat har jag tänkt. Promenader är nästan det bästa botemedlet, förutom sömn, mot galen trötthet. Ska bara orka mig ut genom dörren. Tanken är att jag ska gå till macken och hämta mitt bokpaket som väntar där på mig. Det gäller bara att jag inte tar vägen om bilen för då kommer jag ta den dit istället. Så alltså en promenad i eftermiddag för att hämta böcker som jag ser fram emot att bläddra genom i helgen.

4 kommentarer:

  1. SV: Tack! Det har varit så himla roligt att medverka i värma liten. Jag hoppas att det kommer nya insamlingar att skapa till.

    SvaraRadera
  2. Usch för trötthet! Hösten tycker jag är jobbig i början, den där övergången till nåt nytt. Ta en stärkande promenad och kanske ta fram favoritboken och läs en stund trots tröttheten? Det kan pigga upp. Tänd lite ljus och drick en varm kopp te eller choklad...

    SvaraRadera
  3. Tänk för tusan inte på vintern än - det är mycket sol och vackra färger att glädjas åt fortfarande, jag lovar! Och när den riktiga, klara höstluften kommer är den så full av syre att du kommer få ett riktigt tillskott på energi! :-)

    SvaraRadera
  4. Trillingnöten: Ja så är det ju men jag är inte så bra på den där övergången. Den tar mig ungefär hela hösten och vintern:P Bra förslag. Ska försöka mig på något av det senare idag. Tack!

    tinajo: Jag tänker alltid på vintern:P Finns nog inte mycket som skrämmer mig mer än den årstiden och nu närmar den sig. Men jag samlar krafterna och ska allt övervinna den. haha!

    SvaraRadera