26 mars 2012

Allt möjligt.

Hej alla glada! För ni är väl glada?

Helgen har sprungit förbi snabbt men så är det ju när man har roligt. Det var skönt att ha en kväll, natt och heldag för oss själva. Mannen och jag behövde verkligen det. Nu har vi fått oss en dos av tillsammanstid han och jag så nu ska vi nog klara oss ett litet tag. Vi behöver bli bättre på att göra saker bara han och jag men det är inte alltid så lätt att få till det där.

Dagen har jag börjat med ett litet träningspass. Jepp, nu känns det okej i kroppen så nu vågar jag mig på lite lättare träning. Jag tog fram min kettlebell och körde ett litet påhittat set med övningar. Det var jobbigt för denna väldigt otränade kropp men det var roligt. I dag blev det lite allt möjligt för hela kroppen. I morgon tror jag det får bli en rask promenad följt av ett killer magpass. Ska sätta mig ikväll och knåpa ihop något bra.

I kväll ska vi gå iväg och titta på ett hus. Ett gammalt fint hus i hjärtat av Majorna. Inget vi kommer att köpa men det är så roligt att åka och titta på hus lite då och då. Det får bli vår lilla familjeutflykt för dagen. Annars är det en ganska så lugn vecka. Några små saker som är inplanerade men inget stort och energikrävande. Det känns skönt tycker jag.

Nu ska jag ta och fixa mig lite frukost och sen får vi se vad som händer innan det är dags att hämta barnen från skola och dagis.

Ha en fantastisk dag!

4 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa att du kommit igång!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes skönt att äntligen få börja. Så typiskt att jag blev så sjuk. Sex veckor dessutom.

      Radera
  2. Majorna som är ett sånt fint område också.
    Skönt att höra att du mår bättre i kroppen nu, så är det även för mig :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majorna är mitt favoritställe i Göteborg. Jag bodde där innan vi flyttade hit. Ja , det är skönt att ha sin kropp tillbaka helt klart. Nu har vi den bra tiden framför oss. Tjoho! kram

      Radera