28 mars 2012

Far och son lagar middag.

Jahaja och här kommer jag med ännu ett inlägg om mat. Det blir lätt så när jag jobbar med vikten för då har jag ett stort fokus på maten. Men nu tänkte jag inte prata så mycket om själva maten utan de som lagar den.

Noel måste vara med när det ska lagas mat. Han vill röra och såga (skära). Det ska läggas över från en skål till en annan och provsmakas så mycket det går. Han aktar sig noga för att inte bränna sig på spisen eller stekpannans kant.


Mikael har inget emot att greja i köket. Framför allt inte om vi alla står och jobbar i köket tillsammans. De är fina tillsammans far och son. De leker, busar, springer och pruttar ihop. Inte nödvändigtvis när de lagar mat. Mina finfina pojkar.


När jag bad Noel lägga över paprikan som jag hade skurit i små bitar tyckte han att det passade bättre att lägga hela paprikan i skålen istället. Det gäller att vara innovativ.


Majs är ett favoritord för Noel. Han springer gärna runt och säger det men han vägrar att äta de små kornen. Det är äckligt säger han.


Gurka däremot är en stor favorit.


Så här mumsigt blev det på tallriken. Tacos är bra gott. Jag föredrar att äta så här, i djup tallrik, utan bröd eller chips.


Vi får väl se om jag klarar av att hålla mig borta från matinlägg imorgon.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller majs :) Men det som är så sött brukar uppskattas av barnen trots allt.
    Härligt med en så söt liten hjälpreda i köket, nästa mästerkock måntro :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror absolut att han blir nästa mästerkock tillsammans med sin syster. Kanske öppnar de restaurang tillsammans. kram

      Radera
  2. Duktiga de är, dina pojkar, som lagar så god och nyttig mat. Gott är det med tacosallad tycker jag med! PS Jag är inte heller någon stor fan av majskorn på burk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm, mina pojkar är duktigast i världen!

      Radera