21 mars 2012

Dagen i mat.

Varje dag måste man äta och vissa dagar känns det bara roligt att laga och greja i köket och andra dagar är det blaha blaha. Idag har det varit en blaha blaha dag.

Frukost blev det först vid lunchtid eftersom Noel hade en så gnällig dag och då är det sällan läge att sätta sig ner och äta. Då blir det inget lugn alls. Det blev grov smörgås med keso och paprika och en tallrik med frukt. Självklart drack jag te till.

 

När jag städade köket passade jag på att lulla lite nytt. Kände att det var dags för några saker att förpassas till skåpen och andra saker fick komma fram. Lök använder jag i stort sett varje dag så det fick bli en central plats för dessa underbara smaksättare.


Frukt äter jag flera om dagen. Till frukost och till mellanmål.
 

Till middag blev det broccoli- och ädelostspaj. Det var väldigt mumsigt.


Och nu är det kväll och dags för Grey's Anatomy alldeles strax så jag har dukat fram te och min nya favoritchoklad från Lindt. Chokladen är smaksatt med tranbär och mandelflarn. Supergod!



2 kommentarer:

  1. Den där chokladen har jag faktiskt inte testat...måste nog göra det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut du ska göra. Den är jättegod!

      Radera