29 mars 2012

Vår inneboende.


Det här är Jacko. Han vill inte bli fotograferad så han springer ifrån mig när jag försöker. Han bor hos oss sedan i julas och ännu har han inte blivit presenterad för er. Illa. Han är ungefär hundra år eller kanske snarare elva. Han är halvblind och kan inte flyga. Han älskar sin bur men njuter av promenader på golvet. Han gillar att picka på Noels bilar och sitter gärna i små grytor eller lådor som Stella placerar honom i.Han kvittrar mycket och kurrar gott när man kliar honom bakom örat. Han är ett trevligt litet husdjur som vi har fått adoptera för att Mikaels bror har åkt utomlands och blir borta ganska länge. Kanske lyckas jag med ett bättre foto framöver. Just nu gömmer han sig under ett skåp i hallen.

1 kommentar:

  1. Hej! Är tomat inte bra för lederna? Jag blir inte förvånad iaf. Jag fick höra en gång att jag ska inte äta det som är rött som t.ex tomater, jordgubbar och röda äpplen. Det är inte bar för huden om man har exsem bl.a

    Vilken fin liten fågel. Vi pratade tidigare om att vi ska skaffa fåglar eller något annat men vi är allergiska flera av oss så det lönar sig inte att prova. Vi har två hundar och det verkar fungera. Höns i hönsgården blir det till sommaren.

    Tack för hälsningen! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera