28 mars 2012

Lunchen.

Ja jag vet. Mat igen men mat är ju så gott och det är vackert dessutom.

Idag blev det ägghalvor med kallrökt lax i pepparrot-och crème fraicheblandning. Till det fick det bli lite grönsaker. Det var riktigt riktigt gott.


Ser ni att jag har piffat till äggen med lite persilja? Ibland får man göra maten fin även när man äter helt ensam. Hur maten ser ut på tallriken är också viktigt. Kan inte påstå att detta är något jag lägger tid på varje dag men ibland får jag lust och då blir det tydligen lite piffig persilja.


Jag äter inte tomat speciellt ofta för det är inte bra för mina leder men eftersom jag tycker det är väldigt gott så lyxar jag till det lite då och då. Till sommaren lär det bli en del tomat för då är de ju som godast.


2 kommentarer:

  1. Å det där skulle jag gärna äta nu! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att fixa! Hur enkelt som helst och mumselimumsigt.

      Radera