15 mars 2012

Hej torsdag!

I dag vaknade jag pigg och kände att detta kan nog bli en bra dag. Noel sov genom natten och vaknade för första gången på länge glad och satt i sin säng och pratade. Stella var inte lika glad i att behöva gå upp men så är det ju varje morgon. Att köra Stella till skolan gick ganska smidigt förutom att vi fick stå still en stund precis utanför oss men vi tog det rätt bra idag tycker jag. Noel har jag lämnat på dagis nu också och framför mig har jag ett par timmar att greja för mig själv. Jag har massor att göra så jag kommer inte ha tid att bara sitta och ta det lugnt men något glas med te ska nog kunna slinka ner ändå. Jag ska scanna foton och rama in och fixa med det sista på den lilla utställningen som jag håller på med. Den ska upp idag för att vara klar för den stora festen som går av stapeln imorgon. Så jag har förstås en lång lista med saker som ska göras och jag stryker efter hand som jag är klar. Det är så skönt att få stryka på en att göra lista. Det ger en härlig känsla av att ha åstadkommit något.

I dag har du gett oss en disig och småregnig dag istället för det fantastiska vårväder som var igår. Du tänker väl inte låta det vara så länge nu. Jag var riktigt nöjd med solskenet. Jag hade behövt det idag eftersom piggheten finns i solen och att känna sig alert när man har mycket att göra är aldrig fel. Jag antar att solen kanske behövde vila sig lite idag efter så fantastiska strålar som den bjöd på igår.

Nu tänker jag ordna mig lite frukost och tänka igenom dagen ordentligt så att ingenting blir glömt. Lite meditation inför en stressig dag är nog passande så att inte stresskänslan tar över och det blir pannkaka av allt.

Ha det så bra idag så ses vi igen nästa vecka.

kramis, Dorro

PS. Jag är inte arg på dig torsdag för att du bjuder på trist väder. Bara lite besviken. DS


3 kommentarer:

  1. Varmt välkommen till Knorkan.se ♥ Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

    SvaraRadera
  2. Men så bra med meditation. Det har jag länge funderat på. Skulle vilja lära mig. Verkar som att du har en fullproppad torsdag men det är ju så härligt när saker och ting blir gjorda.

    Ha så kul på den stora festen!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vad spännande med utställningen! Stort lycka till!
    Visst mår man gott av solen, det är precis som den kommer med massor av energi bara på några minuter liksom. Men tyvärr kan de också försvinna lika fort. Välkommen tillbaka solen :)
    Kram Linda

    SvaraRadera