24 mars 2012

I hemmets vrå.

Här sitter jag vid datorn och skriver jobbansökningar och smaskar på underbart god choklad. Barnen är hos farmor och farfar så mannen och jag har huset för oss själva. Det händer inte ofta så vi njuter verkligen av det båda två. Mannen passar på att greja med eldragningar på övervåningen och jag skriver nu när det är tyst och jag får behålla min tanke längre än tre sekunder.

Jag har inte behov av att åka bort för att få det där lilla extra utan för mig räcker det med en dag hemma i lugn och ro. Jag tycker bäst om att vara på hemmaplan för när jag får tid att göra vad jag vill så vill jag göra det där jag längtar efter och det finns för det mesta hemma. På ett hotell någonstans skulle jag nog bara bli rastlös och önska att jag hade det där som jag känner för att pyssla med vid händerna. Så fungerar jag. En riktig hemmamänniska.

Då tar väl jag och fortsätter med skrivandet och chokladätandet här i hemmets vrå. Vad ska ni göra för trevligt idag?

6 kommentarer:

  1. Låter som en toppenlördag, vad mer kan man önska sig. Inget. Skönt att kunna göra precis vad man vill, det är det som är avkoppling. Njuuuut! Det verkar du redan göra, bra :)
    Vi fixar inför kvällen då en kompis och hennes familj kommer till oss. Du vet ett sånt där efterlängtat tillfälle som man fått skjuta upp pga sjukdomar hit och dit. Men idag verkar det som vi äntligen kan ses. Underbart.

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt med kompisar på besök. Ja dessa inställda tillställningar på grund av sjukdom som man håller på med på vintern men vad roligt att det blir av nu. kram kram

      Radera
  2. Idag tar jag det bara lugnt och äter rester från gårdagen:) Att ha sexton personer på mat är kul men jobbigt!
    Förr längtade jag ofta bort och vilel gärna åka iväg och se nya ställen. Det vill jag fortfarande, men inte alls i samma utsträckning längre ... älskar också hemmadagar när man får göra vad man vill (och ibland det som behövs).
    Ha en supermysig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj, 16 gäster kräver helt klart sin kvinna men vad roooolig! Och rester från en festmiddag är aldrig fel. Vad gott.

      Njut av resten av helgen! kram

      Radera
  3. Det är bara att gratulera att du har förmågan att kunna stanna upp och njuta av nuet hemma! Jag är precis likadan, stannar helst hemma och njuter av att bara vara.

    Önskar dig en fortsatt fin helg.
    Lycka till med jobbsökandet!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att göra ingenting hemma när tillfälle ges är det bästa som finns. Kram

      Radera