16 mars 2012

Städfredag.

De två senaste veckorna när jag har haft en massa att göra och samtidigt legat i lunginflammation har huset förfallit. Det är stökigare än någonsin och jag är inte glad i oreda. Inte alls. Nu städar jag i små etapper eftersom jag fortfarande får svårt att andas vid minsta ansträngning. Nu har jag i alla fall dammat av vitrinskåpet och bytt ut sakerna och ställt ordning och sen ändrat och börjat om. Tydligen kändes det viktigast att börja med. Inte att plocka upp alla leksaker och annat krafs från golvet. Nä, lull-lullet är visst viktigast men nu är det gjort så jag tar väl och tar tag i den riktiga städningen.

Snart kommer vi ha ett städat fredagshem. Det ser jag fram emot.

3 kommentarer:

  1. Jag har också städat idag och det är så skönt att ha det gjort :)

    SvaraRadera
  2. Trist med lunginflammation...
    Hoppas du känner dig bättre nu.
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Ta inte ut dig bara - och förstår dig; lull lull är ju ruskigt viktigt..! :-D

    SvaraRadera