22 mars 2012

Dit och hem.

Jag är inte så van vid det här att åka hemifrån och ha båda barnen på skola och dagis och sedan stressa för att hämta dem. Jag känner att jag får träna lite på det med tanke på hur det gick idag. I-landsproblem helt klart men dock ett problem för mig.

 Efter att ha sprungit runt i huset för att hitta min kofta kom jag äntligen iväg.

Det bästa med att inte åka spårvagn är att bilen står på parkeringen och väntar på mig.

 Usch vad det är trist att det ska kosta så fasligt mycket att parkera.

Här sitter jag på kursen och försöker lära mig något nytt men mest pratar jag med tjejen bredvid mig.

 
 Och så iväg för att hämta barnen. När jag kom till skolan för att hämta Stella fick jag leta i tio minuter efter henne på skolgården vilket fick mig superstressad för jag har inte mycket marginal mellan tiden hon ska hämtas och Noel ska hämtas.

 Till slut hittade jag henne och vi kunde åka vidare.
 
 
 Noel lekte i sandlådan när vi kom men följde glatt med till bilen.

Stella springer alltid till brevlådan för att plocka upp posten

och Noel springer till dörren för att "låsa med nyckeln".

 Som vanligt hamnar alla kläder i en hög på golvet. Det verkar som det inte spelar någon roll hur många gånger man säger till att de ska hänga på krokarna.


När ytterkläderna är av springer barnen in och leker och jag pustar ut.

6 kommentarer:

  1. Vad kul att se lite glimtar av din dag genom foton så här! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har våren kommit och det är dags att stilla fotoabstinensen. Det blir nog en del sånt här nu skulle jag tro.

      Radera
  2. Vad kul att få följa din dag!

    Vad glad jag blir för din kommentar! Är ju alltid så kritisk själv.. Tack :)

    Hoppas din dag också varit bra! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hade roligt med min kamera. Det är inte alltid lätt att hitta detaljer i det tråkiga man gör varje dag.
      kram

      Radera
  3. A Day in the Life! Kul :)

    SvaraRadera