23 mars 2012

Vad blir det till frukost?

Mycket prat om frukost här på bloggen jag vet men jag tar verkligen mitt frukostprojekt seriöst. Jag ska bli en riktig frukostätare. En som inte klarar sig utan att äta på morgonen och därför går ner i vikt och blir sådär smal som jag längtar efter. Jag har nämligen läst att de som äter ordentlig frukost är smalare vilket jag tycker är helt logiskt. Äter man en stadig frukost så blir man inte hungrig direkt och sen börjar småäta för att klara sig.


Det som är svårt är att komma på vad man ska äta. Det blir mest yoghurt med färska bär, ägg, en grov smörgås och frukt. Tydligen tar min fantasi slut där. Vad äter du till frukost? Berätta. Ge mig förslag på goda och nyttiga frukostar. Det viktiga är att de inte är fyllda med allt för mycket kolhydrater.

4 kommentarer:

  1. Jag är lite frukostkluven jag. När jag börjar att jobba kl sju så klarar min kropp enbart av ett glas kaffe och lite yoghurt. De andra dagarna, när jag har möjlighet att gå upp lite senare så stoppar jag i mig bra mycket mer :-) Gärna ett ägg på en fullkornsmacka, gröt, juice eller möjligen hemmagjorda scones, Mmmm.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch för att äta tidigt på morgonen. Det går inte alls. Det blev havregrynsgröt idag. Det äter jag väldigt sällan. Scones är mumsigt! kram

      Radera
  2. Omelett är min nya anti-Candida-frukost:
    Fräser en halv hackade paprika, en bit hackad squash o en halv hackad lök(allting ekologiskt) i lite ekologiskt smör eller rapsolja. Knäcker två ekologiska ägg i ett glas med lite vatten o rör runt, innan jag häller det över grönsakerna. Kryddar med havssalt, svartpeppar o provencalsk kryddmix o smular över en liten bit fetaost medan omeletten får stelna på lägre värme...
    Står mig t lunch på den här näringsrika frukosten.
    Har gått ner tre kg på 18 dagar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omelett är väldigt gott! Det brukar jag äta till lunch. Utan ägg tror jag inte att jag skulle klara mig.

      Radera