21 mars 2012

En helt vanlig onsdag.

I dag är Ploppen och jag hemma och vi har en hel dag framför oss och även kvällen för pappan ska iväg på en föreläsning. Det visar sig att lillkillen har en gnälldag och att mamman känner sig helt omotiverad till att göra någonting alls. Med andra ord behövs det mycket pepp för att komma igång. Det bästa sättet att i alla fall göra saker mer tydliga är att genom att skriva en lista för att få en överblick över vad som behöver göras. Så här tror jag på ett ungefär att den listan behöver se ut:
  • städa ordning köket.klart
  • sortera allt från utställningen och arkivera.
  • tvätta en maskin tvätt.
  • leka med bilar. klart för den här gången.
  • sjunga sånger. klart
  • gå på promenad i solen. klart
  • läsa bok i soffan.
  • laga middag. Har tänkt mig blomkåls-och broccolisoppa idag. klart fast det blev broccoli och ädelostpaj istället.
  • dammsuga nedervåningen.klart
  • titta på Grey's Anatomy. tet är klart och chokladen framlagd. Snart dags!
  • få en massage av mannen på kvällen (hoppas jag)
Det ser ut som jag har en hel del att göra så det är bara att se till att hitta motivationen. Kanske ligger den under någon tallrik på diskbänken eller under soffan. Bäst att sätta igång.

Ha en fin dag allihop!

2 kommentarer:

  1. Du fick ju en hel del gjort i alla fall, heja dig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktiskt. Det gick bra när jag väl kom igång. Heja mig:-)

      Radera