07 september 2011

Bläig.

Jag som trodde att jag mådde bättre men nähänä. Nu har jag plötsligt 39 graders feber igen. Då orkar inte ens jag vara igång. Trettioåtta går bra men inte mer än det. Så golven får fortsätta att vara smuliga och den rena disken får bo kvar i diskmaskinen en stund till.

Jag har orkat att plocka ut allt ur skafferiet och ställt det på hyllor ute i förrådet. Mannen ska på jakt nämligen. Jakt på musingångar. Jag börjar nämligen bli trött på att ha möss i mitt skafferi. Jag kan tycka att de kan hålla till utomhus eller i alla fall i grannens skafferi. Att få ut alla specerier tog en stund kan man säga. Stella stod och langade saker till Noel som gick med sakerna till mig som stod i förrådet. En sak i taget i en timme. Jag ser det som ett steg i deras uppfostran. Ordning och reda och inga möss i skafferiet! Kanske får det bli familjens nya motto.

Nu ska jag sätta mig i soffan och sitta där tills mannen kommer hem och tar hand om barnen och ordnar med middag.

2 kommentarer:

  1. Nämen usch, stakars dig. Krya på dig ordentligt och hoppas att du snart mår bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. min tekopp: Tack så mycket. Hög feber är aldrig roligt. kram

    SvaraRadera