17 september 2011

Elektronikpill.

I dag har jag utrymt huset för att mannen skulle få en dag för sig själv. Ensam. Lugn och ro. Lördag är min sovmorgon vilket det fick bli idag också men jag tog mig ur sängen tidigare än vad jag brukar och skickade mannen i säng - Lägg dig en stund till du. Jag packade lite bra att ha saker och skrev en lapp till mannen med instruktionen att ta det lugnt och bara göra onödiga saker. Noel och jag åkte iväg till finaste Lisa och tillbringade dagen med henne och lille Espen. Massor med rolig lek både hemma hos henne och på Ikea blev det.

Mannen har tillbringat dagen med att göra saker som han tycker om att göra och har längtat efter att ha tid till. När mannen får tid sätter han sig och grejar med elektronik. Idag har han undersökt motorstyrningen till sin nya elcykel. Kretskortspill med andra ord. Och så har han grejat med värmen i huset som förberedelse för vintern. Lite sådana saker som min man blir lycklig av.

Ikväll har jag tänkt att han ska få lite massage. Det är lyx ska jag säga. Jag masserar aldrig för det klarar inte mina armar av men jag får massage nästan varje dag eftersom min kropp behöver det. Men idag är det mannens dag och även han behöver få skämmas bort lite ibland så då får lilla jag offra mig lite. En hel dag av slapp för mannen med andra ord. Han jobbar så hårt varje dag och får sällan bara vara så det är han verkligen värd. Bästa mannen i världen!

6 kommentarer:

  1. Men åh vilken lycka att få ge maken lite tid för sig själv och det han gillar! Fina du :)

    SvaraRadera
  2. Det är kärlek det! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Men vad underbart! Uppskattning och kärlek :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Trillingnöten: Mmm, det var väldigt trevligt. Han var väldigt glad!

    Lotta: Mysigt!

    Husfrun: Jupp!

    SvaraRadera
  5. Vad fint du gör för din make! Att göra saker för varandra är kärlek det. Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Att ge varandra tid är fantastiskt fint, det är kärlek banne mig!

    kram på dig!

    SvaraRadera