05 september 2011

Helgen som var och måndagslistan.

Jag har haft en underbar helg. Jag andades vila och avslappning. Njöt av tyst i öronen och sömn utan avbrott. Det var så som jag kan tänka mig att himlen känns. Rofylld. Mest har jag suttit i soffan och läst böcker eller bara tänkt men jag har även lagat middag till mina svägerskor, Rebecka och Lotten, och vi har haft en fantastiskt trevlig lördagskväll tillsammans. Vi satt i bastun där de andra njöt och jag som avskyr bastu våndades men jag satt där ändå. Lotten som gått massagekurser och har ett massagebord hemma masserade oss och allt jag kan säga är att denna lilla nätta tjej är stark som en oxe. Det är inte lätt att massera mig som är stel som en pinne och har en rygg hård som sten men hon knådade på som om det var ingenting. Jag är mäkta imponerad! Det har varit härligt att få lite tid för mig själv men nu är jag glad att jag är hemma med familjen igen även om jag typiskt nog blivit förkyld och känner mig väldigt hängig.

Idag är det måndag och jag är glad för att:

  • jag har fått vila min hjärna och resan till och från Stockholm har gått bra.
  • jag har hittat så mycket fina kläder under mina shoppingrundor i veckan
  • mitt hår är nyklippt och jag inte längre ser ut som om jag inte klippt mig på ett år.
  • för fina kommentarer här på min blogg.
  • återigen för min fantastiske man som är så bra på att ta hand om mig.
Den kommande veckan är ganska oplanerad. Jag låter den vara på det viset så får vi se vad den fylls med.


2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Kom förbi här från Jennyn för att kika lite på din måndagslista.
    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Yohanna: Vad trevligt! Välkommen!

    SvaraRadera