16 september 2011

Finhösten.

När solen skiner så fantastiskt som idag och luften är skönt hög och krispig då måste jag ge mig ut och bara njuta. Noel följde förstås glatt med. Han promenerade på och plockade upp varje pinne han såg och plaskade i lerpölar. Den här delen av hösten kan jag leva med. Den är fin och glad. Om en månad inte så mycket.

Det fanns massor med svamp längst med stigen. De flesta oätliga men vackra. Den här var bara gigantisk stor så den fick komma med på bild.


Löven börjar sakta att skifta färg men än så länge är det mesta fortfarande grönt vilket gör mig lycklig.


Det lät uppe i träden precis överallt och det regnade skal från ekollon. Ekorrarna jobbar hårt i dessa tider. Ni ser den eller hur? Den lilla ekorren.


Och här har vi fotomodellen Noel som tittar fram bakom ett av många träd han undersökte idag.

Jag hoppas på många fler dagar som den här så att jag kan gå ut och andas mer av den underbara luften.

2 kommentarer:

  1. Visst är hösten härlig nu - och att det är så mycket grönt kvar på träden gör ju att vi har mycket fin höst att se fram emot ett bra tag till :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Bild på Noel!

    SvaraRadera