29 september 2011

Ordning och reda.

Sedan i somras när jag gick mönsterkonstruktionskursen så har alla papper legat och väntat på att bli insatta i en pärm. Alla mönster jag ritade har legat i en hög vilket inte alls ser speciellt prydligt ut.

Idag när jag mår hur dåligt som helst med huvudvärk som inte går att beskriva, men jag är ganska säker på att det är någon med kniv som går runt där uppe, var det tydligen dags att ta tag i det hela. Mest för att jag ju börjat sömnadskursen och det känns lite jobbigt att bläddra igenom alla papper när jag ska ha bara ett och för att jag behöver sysselsättning för att inte tänka för mycket på huvudvärken. Det blir fint men jag kan inte påstå att det går att tänka bort huvudvärken. Jag tror faktiskt att minsta lilla ansträngning kan få den att explodera. Hjärnan alltså.



Huvudvärk eller inte så är det alltid skönt att få ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar