27 september 2011

En kväll på akuten.

Så har man suttit på akuten i tre timmar för att det inte fanns några tider på vårdcentralen tidigare idag. Verkligen roligt. Vem vet vad jag har blivit smittad av nu liksom. På teven gick Bolibompa så det var ju bra för då kände jag mig ju nästan som hemma förutom att det inte fanns någon skön soffa att ligga i.

Under tiden som jag satt där kom ambulanspersonalen och hämtade en patient som promenerat in själv och kördes ut medvetslös. Väldigt läskigt. En familj var där med sin son som antagligen brutit armen men inte kunde ett ord svenska vilket gjorde det väldigt svårt att hjälpa. En person stod och skrek och svor över att det var så många som gick före. Det var helt enkelt precis som det ska vara på en akutmottagning på en vårdcentral en bit bort från själva sjukhuset.

Väl inne hos doktorn visade jag mitt märke i knävecket. Fick min diagnos bekräftad och fick e-recept på antibiotika. Det tog tre minuter. Tre timmars väntan för tre minuters besök.

Så en enda fästing i knävecket. Den enda i mitt liv vad jag vet och den lilla lymmeln bär på Borelia. Vad är oddsen på det tror ni?

6 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att det ska finnas mottagningar som har lite längre öppet för att kunna få en tid senare på kvällen istället för att få komma till akuten. Helt galet...det är många som har fått borrelia i år! Min syster och min kollega för att nämna några...

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för Borrelia, hoppas att du fick en riktig dunderkur med antibiotika så att det går över snabbt.

    SvaraRadera
  3. Fästingar är det enda djuret som inte fyller nån funktion - de borde inte finnas till.
    Och på akuten - nej, där skulle jag inte vilja jobba.

    SvaraRadera
  4. Men shit vilken otur! Bra att du fick antibiotika, det där kan ju bli riktigt otäckt.

    SvaraRadera
  5. Trillingnöten: Ja att inte ha tider på vårdcentralen är helt galet. Detta anses dessutom som akut.Ja många verkar vara drabbade i år.

    min tekopp: Antibiotika intas nu. Får se hur min kropp tar emot det då jag har en tendens att inte tåla dessa fina saker.

    Husfrun: Ingen funktion alls faktiskt. Nä, akuten måste vara en hektisk och läskig plats att jobba på.

    Att vara någons fru: Ja det kan bli illa om man inte har koll.

    SvaraRadera
  6. Anonym12:35

    En bekant fick Borrelia och höll pâ att dö pâ sjukhuset i hög feber. Den var resistent mot antibiotika. Akta dig, man skall inte underskatta Borrelia ! Bums i säng kanske !

    g-mor

    SvaraRadera