09 september 2011

Hösten.

Jag erkänner! Även jag kan känna att hösten är här. Luften har blivit lite kyligare och solen ligger lågt. Allt känns lite krispigare på något sätt. I trädgården blommar de sista blommorna för säsongen och vissa träd har börjat tappa sina löv.

Men det som är det främsta tecknet för hösten är ändå alla tankar som virrar runt i min hjärna. Hur ska hösten bli? Vilka aktiviteter ska vi sysselsätta oss med? Hur många påsar med värmeljus behöver jag köpa hem? Kommer jag klara mig på bara mörk choklad på kvällarna eller är det lika bra att jag struntar i tankarna om att inte äta något godis alls? Hur snabbt kommer tiden att gå fram till jul? Ska jag bara göra julklapparna själv i år eller ska vi köpa? Vad ska vi ha för tema på Stellas kalas? Kommer jag hinna köpa alla födelsedagspresenter och julklappar till barnen under oktober månad som är mitt mål varje år?

Ja ni hör ju. Det är höst. Nu kommer alla ljus fram, filtarna läggs i soffan och raggsockarna hamnar på fötterna istället för i lådan. Nu ska det mysas i massor.

2 kommentarer:

  1. Jaaaa höstmys! Heja hösten!

    SvaraRadera
  2. Att vara någons fru: Inte heja hösten men heja myset!

    SvaraRadera