21 september 2011

Två sidor av ett mynt.

Alltså det här med hösten är som ett mynt. Den har två sidor. Den ena sidan är vacker, färgsprakande och solig. Den andra sidan är trist, grå och deppig. Två så helt olika sidor som för med sig väldigt olika känslor. Idag när jag vaknade med en kropp som har ont i varje led och regnet dessutom öste ner kände jag för att ligga kvar där med täcket över mig och låtsas som jag inte har några ansvar. Nu på eftermiddagen skiner solen och trots värken i kroppen har jag promenerat på den fina kyrkogården vid Stellas skola tillsammans med barnen. Samma dag. Två olika känslor.

4 kommentarer:

  1. Så är det ju ofta. Två sidor av en sak, svart och vitt - och däremellan en gråskala.
    Hoppas du känner dig bättre i dina leder snart.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Absolut men idag blev det så väldans tydligt.

    SvaraRadera
  3. Jag håller verkligen med! Jag tycker samma sak. Ibland vill jag springa ut och hoppa i lövhögen, och på morgonen mest slå sönder väckarklockan...

    SvaraRadera
  4. Trillingnöten: Usch vad jag ogillar väckarklockan! Låt mig sova klart, snälla!

    SvaraRadera