09 september 2011

En prima dag.

Det blir inget fint positivt inlägg idag heller. Nu har hostan kommit. Den där sorten som kommer ändå ner från tårna och river ut lungorna ur kroppen. Mina lungor ömmar och det är lite svårt att andas. Vanligt för mig när jag är krasslig men inte ett dugg kul. Lunginflammation har jag haft en gång och i jämförelse med det är detta en dans på rosor. Om jag kunde skulle jag ligga i sängen och sova hela dagen men det kan jag inte. Jag ska springa efter en nästan tvååring hela dagen, hämta fina tjejen från skolan, köra henne till ett kalas i eftermiddag och sen hämta henne igen. Någon städning blir det inte idag heller men lite middag skulle sitta fint. Jag är oerhört tacksam att födelsedagspresenten är inköpt. Att jag tog mig i kragen och gjorde det igår och inte lämnade det till idag. Hade jag behöver göra det idag hade jag antagligen dött men nu slipper jag det.

Jag tror att dagen trots allt kommer bli prima. Jag har en skön soffa att ligga i och titta på Rorri racerbil en hel dag är ju inte så illa. Dottern kommer ta hand om mig fint när hon kommer hem. Förmodligen kommer hon hålla mig sällskap i soffan och har jag tur gör hon mig en macka eller två och sedan hjälper hon mig att laga middag. Det blir bra.

2 kommentarer:

  1. Dorro. Jag gillar inte detta. Du kommer få lingonflammation igen. =(

    SvaraRadera
  2. Jisses...din stackare!

    SvaraRadera