24 september 2011

Nya tyger.

Idag kom jag äntligen iväg till tygaffären för att köpa tyg till tunikan/klänningen som jag håller på att rita mönster till. Denna gången åkte jag inte till Skroten utan till en affär här i stan som jag fått tips om. Det är en liten affär men fullt med tyger och till bra pris dessutom. Känns bra att ha hittat en affär här hemma så man inte alltid måste åka till Kinna när man ska sy något.

Tunikan/klänningen kommer tydligen att bli grå med vitslivrigt brodyr på. Tyget är lite skimrande så det känns lite så där lagom festligt. Till detaljerna köpte jag en grå spets som jag ska leka lite med. Vet inte hur jag ska använda spetsen riktigt än men det ska väl ge sig under skapandets gång.


Jag tyckte om detta tyget. Jag drog inte fram det själv utan det gjorde "tanten" i affären som var väldigt trevlig och pratsam.

Spetsen.


Jag köpte även tyg till en mössa åt Noel. Tyget kommer även räcka till en tröja eller ett par byxor till honom. Jag får se vad jag väljer att sy.

2 kommentarer:

  1. Underbara tyger, ska bli jättekul att få se resultatet!

    SvaraRadera
  2. Att vara någons fru: Jag är väldigt förtjust i mina nya tyger. Får hoppas att det är något att visa upp.

    SvaraRadera