22 september 2011

Favoriter i hemmet.

Jag älskar mina Willow tree figuriner. Från början fanns de bara som änglar men kollektionen blir bara större och större och det finns en figurin för allt. Jag tycker bäst om deras "växa-serie" som består av barn i olika storlekar görandes olika saker. Jag har inte så många i den serien men det blir nog fler med tiden. Det jag önskar mig mest är julkrubban. Jag har tittat på den i flera år men varje år bestämmer jag mig för att lägga pengarna på något annat. Vem vet kanske är i år året då jag får den.

Jag har samlat i ganska många år nu vilket inte betyder att jag har ett överflöd men jag har några stycken. De har alla en känsla eller uppgift som betyder något extra för mig och de jag själv har valt är valda efter vad de representerar för mig.

Här sitter visdom, ömma för någon och bön. Visdom representerar min önskan att lära mig nya saker och min glädje när jag läser böcker. Ömma för någon påminner mig om att det alltid finns någon som behöver hjälp. Hjälp med något stort eller något smått i sitt liv som för min del inte behöver kräva så mycket. Bön symboliserar min kontakt med Gud som jag tror är verklig. Att alltid komma ihåg att vara tacksam för det jag har i mitt liv men också möjligheten att be om hjälp och kraft.


Mor och dotter är självklart min Stella och jag. Min blonda underbara tjej.


Och hela familjen. Mikael och jag tillsammans med lille Noel och Stella. Noel satt alltid med båda händerna i munnen när han var bebis och Stella som älskar att dansa.

Det var några av mina Willow tree.

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Liksom rogivande på nåt sätt. Kram linda

    SvaraRadera
  2. Linda: Ja rogivande är en bra beskrivning. kram

    SvaraRadera