14 juli 2011

Bullar+te = kärlek

När surheten lagt sig något efter spisincidenten bestämde Stella och jag att det bästa sättet att bli på riktigt bra humör var att baka bullar. Jag såg ett recept när jag surfade runt på bloggar häromdagen som jag fick väldigt lust att testa. Ett bullrecept som bara behöver jäsas en gång och som man slipper att kavla. Jag avskyr kavelmomentet. Verkligen ogillar. Receptet hittade jag på bloggen Emmas husbestyr. Istället för kanelblandningen tog vi vaniljblandning eftersom Stella inte är så förtjust i kanel. Blandade smör och socker med en pinsam mängd vaniljsocker. Visst ser de vansinnigt mumsiga ut? Jag kommer absolut att fortsätta göra dessa. Kavelbullar blir det nog aldrig igen i det här hemmet.
Som alla vet älskar jag te. I två veckor har det varit slut och mina kvällar har känts tomma och lite lätt sorgliga. Idag rådde jag bot på detta genom att åka till min favoritteaffär. Den ligger där jag bodde innan vi flyttade hit. Jag var stamkund där då. När jag kom in där idag fick jag ett stort leende från expediten. Det kändes trevligt.

Jag lämnade butiken bärandes på ett kilo te. En hel fin påse full med te. Nu ska jag nog ha så det räcker ett tag.

Rooibos Blåbär Lingon är det absolut bästa sortens te jag vet och det dricks som om det vore vatten. Jag rekommenderar det till alla som tycker om te och även till er som inte gör det. Det är gott!

4 kommentarer:

  1. Hej! Nu har jag kommit på hur jag ska göra för att kunna kommentera hos dig; jag öppnar länken i en ny flik, då fungerar det konstigt nog.

    De där bullarna ska jag utan tvekan testa! Och även jag ska ta en pinsam mängd vaniljsocker, gulligt skrivet, hihi. Ha det så bra! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Det är underbart gott med te men jag har kommit på mig själv med att inte ha druckit det på flera veckor nu. Bara kaffe, kaffe och kaffe. Men till kalla hösten igen så... :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Linda: Vad konstigt men vad trevligt att du kommit på hur du kan göra. Pinsam mängd socker är den bästa mängden så ta det du också. kram

    Att vara någons fru: Dröm-te helt klart.

    Husfrun: Te kan man dricka året om. Även på en varm dag.

    SvaraRadera