01 juli 2011

I juni.

Första juli idag. Juni har sprungit förbi. En månad som avslutades med sommarväder, bad och lek i trädgården. Juni är en underbar månad men det känns alltid vemodigt när den tar slut. Sommarmånaderna springer så snabbt förbi tyvärr. Jag har koncentrerat mig hårt på att njuta varje dag. Njuta av att det är sommar även om det regnar och är grått. Det har faktiskt gått ganska bra.

Juni har bjudit på:

Skolavslutning med en glad Stella som sjöng så fint tillsammans med sina klasskamrater.



En blommande trädgård. Vallmon slog ut och strålade ikapp med solen. Jag stod långa stunder och bara tittade på den. En av de vackraste blommorna som finns helt klart.

Promenader på kvällarna när det luktat så där sommargott som det bara kan göra en sommarkväll.

Poolbad på altaner hos kompisar. Och bad i sjön hos min syster när sommarvärmen var precis som den ska vara.

Glassfika en eftermiddag efter att jag kommit från skolan. Stor glass på Triumph glass. Så där mycket att man inte orkar äta upp den och nästan inte behöver äta någon middag.



Utflykter så fort det varit fint väder för man måste passa på. Vem vet hur länge vädret håller. Den bästa utflykten var nog utflykten till Bräckan i början av juni.

Kurs för min del. Två veckor satt jag i skolbänken och lärde mig att rita mönster till kläder. Jag hade så fantastiskt roligt.

Grillkvällar! Mums vad det är gott med grillat. Stella hävdar bestämt att hon skulle kunna äta grillad kyckling varje dag i sitt liv.



Och "Huset Elliot"! Jag har hyrt den gamla serien för att jag minns att jag tyckte om den väldigt mycket då den gick. Jag tycker om den nu också och den är verkligen bra att ha då när man behöver vila en stund.

Ungefär så här har juni sett ut. Det har varit en bra månad och nu ser jag fram emot juli. Jag hoppas att juli bjuder på fint väder och många tillfällen till utflykter. Mannen har semester så det vore så härligt om vi kunde åka iväg och göra saker tillsammans hela familjen.

2 kommentarer:

  1. Javisst går sommarmånaderna fort. Kanske för att man njuter så i fulla drag, så mycket mer än under den gråa, kalla, blåsiga årstiden som känns evighetslång, mörk och tröttsam.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Vilken underbar juni ni har haft. Fylld med mängder av njutning. :) Juni är min favoritmånad. Sommarmånaden med de långa dagarna och ljusa nätterna. Men juli är inte dum den heller. Tänk vad mycket njutning som ligger framför oss. :)

    Huset Elliott tyckte jag också om. Det var längesedan jag såg den nu. Kanske dags att se om den. Tack för tipset! :)

    Ha nu en riktigt fin helg och fortsätt njut av den härliga sommaren.

    Kram Lotta

    SvaraRadera