09 juli 2011

FEST!

I kväll ska vi på fest. Det är inte ofta jag är iväg på riktiga festligheter så jag känner mig väldigt uppåt idag. Går runt och funderar på vad jag ska ha på mig. Och vilket läppstift som känns mest piffigt och om jag ska måla naglarna. Hur ska jag hinna färga mitt alldeles för gråa hår och varför såg jag inte till att klippa av mig burret före ikväll? Ska jag ha den utstyrseln på mig eller den? Vad kan jag tänkas bli snyggast i? Och snälla sätt inte igång mig på skor! Ojoj, jag har ingen aning vad jag ska ha för skor. Helst vill jag ha de som jag provade i affären igår men som jag inte fick köpt för att expediten hade för mycket att göra med att prata i telefon med en kompis så jag gick. De skorna vill jag ha. Billiga var de också.

Fest förstår ni. 30-års fest minsann. Jepp, jag har så unga vänninor. Inte klokt faktiskt att den yngsta i tjejgänget blir vuxen nu. Det kommer bli årets fest helt klart. Iiiiiiiiiiihhhhhh! Jag längtar!

Statusuppdatering 1: Nu är ögonbrynen noprade och kakan jag ska ha med mig är klar. Men jag hittar inte nagellacket jag vill ha.

Statusuppdatering 2: Nagellacket hittat med inte rött. Bebis vägrar somna vilket kommer bli mindre kul för barnvakten. Lunch lagas.

1 kommentar:

  1. Åh, det låter som tidernas fest, så trevligt. Du får berätta mer i morgon.

    SvaraRadera