28 juli 2011

Morgonpromenad med Plopp.

Nu när pappan går med tidningar på natten så behöver det vara lite lugnt hemma på förmiddagen. För det mesta har han sovit hemma hos sina föräldrar men idag sover han hemma så då gick vi iväg på en morgonpromenad i det varma soliga vädret.

När man är en Plopp och går på promenad så finns det en massa man kan göra. Dagens aktivitet var främst att hitta saker att klättra på.

En bänk som var utmärkt att ligga på.

Och en sten som var perfekt att klättra upp på.

Stenen är egentligen en sten som det står saker på om området där vi bor. Det finns en gräsplätt med en massa sådana här stenar som berättar historian om Näset.

När en liten letar klätterställen får en mamma roa sig med annat. Som att fotografera bladverk.

Ha, ännu ett ställe att klättra. Helst upp i trädet om det hade gått men bänken får duga för nu.

Och en rolig liten stubbe.

Att gå över spången var en aning läskigt så mamma fick komma och hålla i handen.

Inne i skogen hittade vi ett körsbärsträd och eftersom det är körsbär som fotograferas mest ute i bloggvärlden just nu så får väl inte jag vara sämre.


Tänk vad spännande en morgonpromenad kan bli med en liten. En sträcka som tar mig en kvart att gå i vanliga fall tog en timme idag. Tänka sig.

Nu ska jag åka iväg och hämta min älsklingstjej. Som jag har längtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar