13 juli 2011

I trädgården händer det grejer.

Nu blommar det lite överallt i trädgården. De två större rabatterna har kanske inte så mycket i blomning men det är på gång. Snart kommer de vara sådär vackra som en rabatt ska vara men på andra ställen blommar det.

I grönsakslandet breder ärtorna ut sig och tar lite väl mycket plats.

Salladen växer i fina rader och ser så där vackert grön ut. Den tar vi av lite varje dag.

Av någon anledning är jag väldigt förtjust i Phlox. Inget speciellt egentligen men den gör mig glad. Jag har vita och rosa stående tillsammans.

Och rosor förstås. Den här stackarn har blivit skymd av Stormhatten så den får vi se till att flytta till hösten. Till en plats där den kan beundras ordentligt.

Vi funderar på om vi ska åka ner till Sofiero i sommar. Jag har ju aldrig varit där och det känns som ett ställe att besöka. Det är i alla fall uppskrivet på resemål vi vill till denna sommaren så får vi se hur det blir med det.

2 kommentarer:

  1. Sofiero är fantastiskt vackert! Både slottet och trädgården!

    SvaraRadera
  2. Rebecka: Ja, jag har förstått det och det är helt underligt att jag inte har varit där än. Men snart...

    SvaraRadera