04 juli 2011

En vecka till.

Då är den här. Sista veckan före semestern. Den där veckan som man önskar semestern redan var här men samtidigt har kvar den där känslan som hänger över familjen inför en ledighet. Jag gillar den känslan men jag tycker ännu mer om semester. Nu blir det inte så väldigt mycket vanlig semester för mannen för han ska så snäll som han är gå sin pappas GP-runda hela ledigheten vilket innebär att förmiddagarna kommer försvinna till att sova och de sena kvällarna också men det drar in lite extra pengar.

Denna sista vecka har jag en hel del inplanerat. Idag ska jag iväg till arbetsförmedlingen för inskrivningssamtal. Jepp, föräldraledigheten är officiellt avslutad. Jag ska umgås med en massa fina vänner denna veckan vilket ska bli väldigt trevligt. Imorgon ska jag ut en tur till skärgården med en gäng kvinnor som är helt underbara att vara med och på lördag vankas det 30-årsfest. Massor med trevligheter med andra ord. Ska även försöka mig på städning av huset om vädret inte är allt för varmt. Vi får se helt enkelt.

Så då sätter jag väl igång min sista vecka med att åka iväg till arbetsförmedlingen. Tjoho!

3 kommentarer:

  1. Många spännande saker som händer hos er denna vecka Dorro och vad härligt att semestern väntar runt hörnet nu. Njut av både denna vecka och semestern! :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Det låter härligt.
    Hoppas du hittar nåt jobb snart - vad söker du inom?
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Min plats i solen: Ja semestern känns härligt att se fram emot. Ska bli underbart att ha mannen hemma på dagarna. Lycka till med ert renoverande. Kram på dig

    Husfrun: Ja vi får väl se vad det finns för jobb. Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter.

    SvaraRadera