05 juli 2011

Symötestisdag - köksgardin och mitt kök.

Förra veckan fick jag äntligen lite tid över till att sy köksgardiner av de gamla kökshanddukarna jag visat tidigare. Jag känner mig väldigt nöjd. De ger verkligen en känsla till köket och det är alltid extra roligt när det finns en historia bakom. Köksgardinerna tillhörde Mikaels farmor och har använts flitigt av henne.

Så här ser det ut i sin helhet. Kökslampan är jag allt utom glad i men den får hänga tills den dagen då jag har råd att köpa en sådan som jag vill ha. Skulle tro att det tar lång tid så jag får dras med denna tråkiga.

Närbild av handduken.

Jag sydde bara ihop dem snabbt och enkelt.


Röda pelargoner pryder mitt fönster.

På en hylla står en liten samling med flaskor.

I tallrikshyllan byts sakerna ut med jämna mellanrum. Jag är väldigt förtjust i tavlan med barnens fötter.


Röda burkar på fönsterbrädan.

Köket och framförallt vardagsrummet får extra kärlek för tillfället. Vi har möblerat om och jag är i full gång med att fixa ordning allt piff. Jag ska sy lite kuddar till soffan och igår kom det upp tavlor på en av väggarna. Det ska snart vara klart hoppas jag och då ska jag låter er få kika in.

5 kommentarer:

  1. Åh... så fint!
    Jag älskar gamla kökshanddukar!!!

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jättefint! Gillar att du har behållit handukarnas karaktär och inte återvunnit dem till oigenkännlighet!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev!

    SvaraRadera
  4. Gerda-Thyra: Ja det är fint med gamla handdukar framför allt.

    Jessica: Nä de ska vara som de är. Det är ju det som är det vackra.

    Fia: Tack!

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig idé, det där med kökshanddukarna!

    SvaraRadera