25 juli 2011

Räkfrossa!

Vi var hos systern igår och frossade i räkor och annat gott. Det var fantastiskt trevligt att komma till ett vackert uppdukat bord fullt med godsaker. En fröjd.

Räkor fanns det så det räckte och blev över. Jag skalade och skalade och sen skalade jag lite till.


Västerbottenpajen var helt underbar. I den hade systern lagt kantareller som hon plockat i sin egen trädgård. Hur galet är inte det? Kantareller i trädgården. Jag är mycket avis.

För min del är avocado ett måste på räkmackan.

Systern hade vispat ihop ett otroligt god aioli som hon själv tyckte var för stark men för mig var den helt perfekt.

Till efterrätt åt vi cheescakebrownie (som jag bakat) med jordgubbar.

Här hade jag visst lite för bråttom med att få i mig kakan så jag missade att ändra inställningarna på kameran. Kakan var god.


Det var en trevlig kväll med massor med prat om roliga och trevliga saker. Det kan behöver efter att bilderna och berättelserna från allt det hemska i Norge. Det är så ofattbart så man vill gömma sig lite och försöka se till allt det där som är så bra. Det finns fler goda och underbara människor än vad det finns galningar som tror att de har rätt till att ha makt över våra liv. De är få men kan förgöra så många. Vi som inte är en av dem får försöka höja oss över dessa människor och göra det vi kan för få det som är bra att upphäva det dåliga. Vi kan inte få tillbaka de som redan förlorat sina liv men vi kan lysa upp livet för de som finns omkring oss. Så låt oss lysa lite extra!

6 kommentarer:

  1. Räkor! jag blev supersugen! Jag får nog skapa en räkkväll alltså...Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Tycker jag absolut att du ska göra. Räkor är gott!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, så fantastiskt gott.

    SvaraRadera
  4. Mmm, nu blir jag supersugen på att frossa i räkor jag med! Och pajen lät vansinnigt god och vilken vardagslyx att ha kantareller i trädgården. :)

    Det är så mysigt att samlas kring en måltid och äta gott och prata bort några timmar och bara vara. :)

    Jag hoppas att du och familjen njuter av härliga dagar och har det riktigt bra! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket gott. Räkor, jordgubbar, västerbottensost-paj... och kantareller i sin egen trädgård. Hur lyxigt som helst!

    SvaraRadera
  6. Att vara någons fru: Fantastiskt gott verkligen!

    Lotta: Ja frossa i räkor är en del av sommaren tycker jag. Måste göras en gång i alla fall. Vi njuter massor. Jag lovar! Kram

    Husfrun: Hur lyxigt som helst!

    SvaraRadera