27 juli 2011

Hmmm....

Jag har inget att skriva om. Det händer inte ofta. Jag har varit fasligt trött det senaste och de senaste dagarna har jag gått runt som i koma. Jag orkar absolut ingenting. När jag vaknade idag kändes det som att det kanske är på väg att vända. Jag hoppas det men man vet aldrig. Nu gäller det att allt går på räls ett par dagar. Alltså att inget oväntat händer som tar av min energi för då blir det snabbt illa. Nu får det gärna vara fina, jämna och bara vara dagar ett litet tag så ska jag vara helt på fötterna sedan. Kanske. Vem vet?

Jag har en klänning i mitt huvud som jag vill sy. Den är inte helt färdigfantiserad men den är på god väg. Jag tror att den kan bli väldigt fräck om jag lyckas med den. Ja, och om jag hittar tyger som passar till det jag har tänkt mig. Lite spets finns med i tankarna och tyger med olika mönster och skuren precis som jag vill ha det. Jag längtar efter att få sy den men först ska jag sy om kjolen jag sydde för ett par veckor sedan som ligger och väntar på ny kärlek. Kanske imorgon. Vem vet?

Fast imorgon kommer min älskade Stella hem efter en vecka i varma Turkiet tillsammans med sin pappa. Som jag har längtat efter henne. Jag ser fram emot att pussa och krama på henne massor imorgon. Kanske tänker jag göra det precis hela dagen. Vem vet?

4 kommentarer:

  1. Anonym23:31

    Gud va kul att sy! Jag önskar mig en symaskin just nu. Inte för att jag kan sy men man kan ju lära sig och jag har massa av ideer. Kram

    SvaraRadera
  2. Finurliga Fröken: Hoppas du får en symaskin snart för det är otroligt roligt att sy. Alla kan lära sig. Jag kunde inte sy en enkel raksöm för sisdär sex år sedan och nu syr jag kläder. Så det går. kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du piggnat till så du får ork att sy din klänning. Mysigt at få hem tjejen att pussa på. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Linda: Tack! Jo jag har piggnat till något men jag har tyvärr inget tyg till klänningen så det projektet får vänta tills jag köpt. Nu är det sol dessutom så då finns inte lusten på samma sätt. kram

    SvaraRadera