07 juli 2011

Trötthet denna trötthet.

I dag tog tröttheten ett skutt över till utmattning. Det har varit på väg ett litet tag men jag har lyckats mota det med att ta det lugnt och göra lagom mycket på dagarna men nu tog det visst slut. Utmattningen är här och vi får se hur länge den stannar den här gången.

Jag är tacksam för väldigt snälla barn. Lillkillen lät mig ligga i sängen till kl 10.00 idag. Han lekte glatt omkring mig med sina saker. När han inte ville mer kom han till mig och visade bestämt att nu hade mamma sovit klart och drog mig i armen så jag skulle gå upp. Så det var bara att resa sig. Han är allt söt den lille killen.

Trots total dimma lyckades jag dammsuga övervåningen och göra rent badrummet. Noel älskar att vara med när jag städar så det är en väldigt bra sysselsättning att göra tillsammans med honom. Han får en trasa och så går han loss på dörrar och golv. Rent och fint blir det! Han hjälper mig att ställa undan sina leksaker och tycker det är fantastiskt roligt och det gäller ju att passa på för dagen då städa är det värsta som finns kommer ju som ett brev på posten.

Om det finns någon som helst gnutta energi kvar i eftermiddag ska nedre toaletten också få sig en omgång och sen ska jag nog inte behöva städa mer den här veckan. Ja, förutom leksaker på golvet ungefär en miljon gånger om dagen men det går snabbt och lätt.

Hoppas ni andra njuter av sommaren ordentligt. Det gör jag i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Denna förfärliga trötthet.
    Peppar, peppar har den inte drabbat mig på ett tag men jag vet hur illa man mår när den så gör.
    Sköt om dig.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: ja usch vad den är jobbig. Jag försöker vila så gott jag kan. Tack! kram

    SvaraRadera