29 juli 2011

En spännande dag.

I dag ska jag göra något spännande. Jag känner mig väldigt förväntansfull och nästan lite nervös.

När jag var åtta år flyttade min familj iväg från platsen där jag bott sen jag föddes. Vi flyttade inte långt men är man åtta år så är allt som är längre bort än gården bredvid långt bort. Vi flyttade såpass långt att jag bytte skola. Det var stort i min värld och jag var självklart bekymrad över vem jag skulle leka med. Det löste sig men jag lämnade kvar en fantastisk kompis där borta där jag bott. Vi lekte jämt. Vår gård var hela vår värld och där vistades vi många timmar varje dag. Vi satt i lekhuset och sjöng så det ekade mellan hyreshusen. Oj, vad roligt vi hade.

I dag ska jag åka och träffa henne för första gången sen jag vet inte när. Många år sedan är det i alla fall. Hon är ute på landet i huset där vi lekte så ofta tillsammans. Hos hennes mormor som gjorde fantastiskt goda kolor. Nu är det hennes mamma som bor där. Jag ser så fram emot att få se platsen som funnits i mina drömmar sedan jag var barn. Hur ser det ut nu? Hur litet kommer jag tycka att det är? Tänk om min bubbla går sönder? Hoppas inte det. Jag älskar huset i mina drömmer som ser ut som "mormors" hus.

Och så har min älskade chokladtjej kommit hem från Turkiet. Det känns underbart att ha henne hemma trots att hon är för gnällig för min smak. Hon kom hem med öroninflammation och då får man gnälla men suck jag vad jag avskyr gnäll. Men jag älskar min Myra!

5 kommentarer:

  1. Åh vad kul att träffa en gammal vän så där! Tänk vad mycket ni kommer att ha att prata om!! Superkul :) Ha en jättefin dag!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Hoppas det blir precis som du föreställt dig. Och hoppas tjejen kryar på sig snabbt. Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Trillingnöten: Ja, det var jätteroligt!

    Linda: Det var ganska likt. Jag kände igen huset när jag kom körande på vägen.

    SvaraRadera
  4. Anonym21:38

    Ja hur hittar man en brevvän... Jag satte in en annons på någon sida vet jag och fick svar och den andra blev genom bloggen. Så nått av de kanske kan vara nått om du vill ha en.... Jag har gärna en till =) Kram

    SvaraRadera
  5. Finurliga Fröken: Nä brevvänner hittar man nog inte hur lätt som helst. Du får gärna skriva till mig om du vill. Säg bara till. kram på dig!

    SvaraRadera