21 juli 2011

I min trädgård.

Har tagit en runda i min lilla trädgård och kikat på vad som händer just nu. Alltid är det något vackert på gång därute.

Ärtorna har blivit feta och har hängt så fint i landet men nu kände jag att det var dags att ta in dem.

Vackra ärtor i sin skida.

Några av de sista jordgubbarna. Väldigt söta och goda.

Stormhatt, eller hur? Fick plötsligt akut minnesbrist känner jag men vacker är den.


Alla dessa rosa och lila blommar som blommar samtidigt. Det gör mig så glad!

Basilikan har klarat bättre än jag någonsin kunde tro. Den var på väg att dö för någon månad sedan men då tog mannen sig an den. Nu ser den ut så här.


Det var lite ur min trädgård denna dag.

5 kommentarer:

  1. Oj vad massa fint och gott.
    När vi var på ica i dag och såg alla fina bönor och ärtor insåg vi att det måste vi minsann odla nästa år.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att kunna skörda från egen trädgård!

    SvaraRadera
  3. Å vilken alldeles underbar och prunkande trädgård du har!!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina ärtskenor du har, jag nästan känner doften dom fast att det var länge sen. Tack för din gulliga kommentar hos mig, det värmde :) Hoppas att din ansiktskräm passar dig lika bra som din mor, kul när man får sådana där bra tips. Låter dock som du inte behöver oroa dig så mycket för rynkor eftersom du har släta kvinnliga släktingar :) Härligt. Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Husfrun: Ja gör det tycker jag. Man blir så glad av att kunna skörda det man själv sått.

    Trillingnöten: Hur härligt som helst.

    Mintekopp: Tack! Min trädgård gör mig lycklig.

    Linda:Hehe, vi får väl se när jag blir gammal. Skrynklig eller inte så ska jag se till att jag är lycklig.

    SvaraRadera