15 juli 2011

Rastlöst.

Okej, jag erkänner. Jag är inte bra på att gå runt och bara skrota. Det gör mig rastlös och jag försöker febrilt komma på vad vi skulle kunna göra istället. Nu är det ju så att vädret är allt utom utflyktsvänligt och det enda jag kan komma på att göra är att åka till Ikea. På Ikea behöver jag ingenting så det känns ganska onödigt.

Vad gör ni när det är grått och trist ute och ni känner för att komma hemifrån och göra något trevligt? Det får väldigt gärna vara gratis eller i alla fall väldigt billigt.

Och förutom att jag är rastlös så är jag väldigt sugen på pizza.

Senare: Vi har tagit oss en tur till K-rauta för att köpa en list som jag behöver i Noels rum. Jag fick inte en sådan som jag ville ha för det var onödigt dyrt. När vi kom hem sken solen och regnet hade helt upphört så vi bestämde oss för att grilla. Maten blev fantastiskt god och jag känner mig mycket nöjd. Nu leker barnen på lekplatsen och snart ska vi ha fredagsmys.

5 kommentarer:

  1. Har ni inget kul lekland i närheten? Det brukar uppskattas i de flesta åldrar, samt vara hyfsat billigt. Eller en tur till biblioteket kanske - och sen en sväng förbi nån mysig pizzeria ;)

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Bra förslag. Vi valde att åka till K-rauta.

    SvaraRadera
  3. Härligt att er dag blev så bra. Ibland är det bra att vara rastlös, det är då man börjar uppskatta att ha saker att göra :-)Själv har jag snart haft en veckas semester då jag mest har skrotat omkring och läst böcker, umgåtts med vänner och annat, jag riktigt längtar efter att bli rastlös...den där känslan har lixom inte infunnit sig riktigt än :-)
    Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  4. Så trevligt att grilla, så din dag blev fylld tillslut;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. mintekopp:Rastlösheten kommer. Det gör den alltid men det är ju underbart tiden före. Då när man bara njuter.

    Johanna: Ja det blev en bra dag till slut. Så är det ju oftast. Välkommen hit!

    SvaraRadera