07 juli 2011

Jag syr!

När jag kom hem från mönsterkursen sista dagen la jag in alla mönster och anteckningar i ett skåp. Där har de legat till idag. I dag fick de komma ut och nu ska de användas. Jag har tänkt att sy av alla grundmönster som jag har ritat för att se om de är bra. Vissa saker i fintyg och andra i lakan. Jag tror nämligen inte jag ger mig i kast med att sy en kavaj men ett antal kjolar i olika varianter och en och annan blus ska det nog bli.

Först ut är en vanlig enkel grundkjol. Inga extra detaljer eller modifikationer utan bara en simpel kjol. En lila kjol.


Uppdatering klockan 23.39: Nu har jag sytt i min första dragkedja någonsin. Det kunde blivit prydligare men den sitter och går att använda. Tjoho! Och det räcker inte med det. Jag har även sytt på linningen efter alla konstens regler och ja även den kunde sett prydligare ut men är man nybörjare så är man. Imorgon ska jag ta tag i att sy klart den delen av linningen som ska sys för hand samt sy fållen. Jag verkligen avskyr att sy för hand så jag kommer dra mig för det tills det blir panik.

Jag funderar på att åka och köpa tyg till ett par byxor imorgon. Hmm, ska jag verkligen sy ett par byxor när jag aldrig har byxor på mig. Jepp, det ska jag. Hur ska jag annars lära mig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar