19 juli 2011

En liten längtan.

Det är så skönt med semester. Vi tar dagarna lite som de kommer och har varit väldigt duktiga på att åka iväg på utflykter. Jag måste säga att jag gillar det här konceptet som vi håller på med den här sommaren. En lapp där vi skrivit ner utflyktsmål vi kan tänka oss och så tar vi ett i taget beroende på väder och humör. Perfekt och kravlöst. Ingen stress. Mycket härligt!


Semesterlugnet har börjat fatta grepp om mig och nu känner jag att jag är redo för en dag med dagbok, penna, bra bok och en hög med tidningar. Helt för mig själv på någon fin plats med god kall dricka, en fräsch sallad och galet mycket jordgubbar. Går inte den fina platsen att ordna så går det precis lika bra hemma i min egen soffa. Jag är inte så petig. Det är ensam och tid som är det viktiga. Jag kan till och med skippa tilltugget och drickan om det skulle vara så. Efteråt vill jag känna mig som elefanten på bilden. Härligt avslappnad.

4 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé med att skriva ned va man vill göra och sen ta det när man känner för det :) Kanske nåt jag ska göra till hösten. Det finns ju saker man kan göra även när det är vinter :)

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten: Ja det är ganska käckt för när man står där och är utflyktssugen så kan man plötsligt inte komma på alla de där ställena man vill se. Oja, även vintern bjuder på trevliga utflykter.

    SvaraRadera
  3. Härligt Dorro! Jag vet ju hur mycket du ha längtat efter dessa dagarna och det är härligt att läsa att du njuter til max.

    En sommar tog vi en stor glasburk och sedan fick barnen skriva en massa lappar vad de skulle vilja att vi hittade på under deras sommarlov och sedan drog vi en ny lapp varje dag. Var det en sak som vädret eller ekonomin inte tillät sparade vi lappen till en senare dag. Vilken sommar vi hade! Det var lappar med bad, se på soluppgång, baka,, se på fim rita, Tykarpsgrottan, pyjamasdag, glass, spela spel, cykla och mängder med annat. Klar överepresentation av bad och glass. ;) Alla lapparna har vi fortfarande sparade på spken i köket där vi satte upp dem efter att vi hade fullföljt önskan. :)

    Ha det fortsatt fint och ta hand om varandra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Min plats i solen: Ja det är såååå härligt!

    Bra idé det där med burken. Den gör vi nästa sommar. Jag gillar verkligen det här konceptet med att vara planerat oplanerad. Väldigt terapeutiskt för ett kontrollfreak.

    Njut vidare nu! kram Dorro

    SvaraRadera