31 mars 2011

Det här med musik.

Jag är inte den som är bra på det här med att lyssna på musik. Jag har ingen direkt koll faktiskt. Jag tycker om musik men jag glömmer bort att det är något man kan sysselsätta sig med.

När jag var på GeKås förra veckan köpte jag två CD-skivor. Undra när jag gjorde det sist? En till mig och en till myran.

Stella fick skivan med låtarna från melodisfestivalen och oj vad hon har lyssnat. Eric Saade om och om igen. Efter tre dagar sa hon att hon började bli trött på att lyssna på den skivan. Så kan det gå.

Till mig själv köpte jag en skiva med Orup. Jag lyssnade på honom jämt när jag var yngre och sen in vintras har jag önskat att jag hade en skiva med honom. Någonstans har jag nog kasettband men det orkade jag inte leta fram. Jag har inte spotify så jag har inte kunnat leta fram honom där. Jag har inte hunnit lyssna igenom båda skivorna än. Det är oftast för mycket ljud omkring mig.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar Orup!

    SvaraRadera
  2. Man köper skivor alltför sällan. Nu har jag Spotify och har blivit lite bortskämd med det; att man kan blanda hej vilt.

    SvaraRadera
  3. Miss Muffin: Mhm! Han är grym!

    Att vara någons fru: Altt för sällan helt klart. Jag ska nog be min man skaffa mig Spotify.

    SvaraRadera
  4. Nej, skivor köper vi nästan aldrig längre. Det är väl just den där melodifestivalskivan till barnen då ;) Jag har spotify men lyssnar nästan aldrig där heller.

    Sv. Ja, jag har mätt dottern.
    Bröstmått: 58 cm.
    Längd: 60 cm (om klänningen ska gå till strax under knäet - så lite kortare funkar också om tyget inte räcker).

    Ha en härlig fredag - kram.

    SvaraRadera