14 mars 2011

Melodifestivalen.

Man kan tycka vad man vill om melodifestivalen, jippot som blir större och större för varje år som går. Var det rätt låt som vann? Kommer den klara sig i Europa? Vi vet alla svaret på frågorna. Ingen låt är rätt för den musik som görs är inte för oss vuxna. Den är för barnen och de älskar att hoppa, sjunga och dansa till den. De blir kära i söta söta Eric Saade och tycker tjejerna dansar fräckt. Jag sitter framför tvn och undrar vad det är som händer medan Stellas ögon glittrar. Hela konceptet är galet men jag är glad att Stella tycker att det är så roligt för det gjorde jag också när jag var i hennes ålder. Då var det jag som stod med mikrofon (läs hopprep) i handen och sjöng till låtarna och dansade.

Stella och hennes kompis Lovis när de förstod att Eric Saade hade vunnit.


Dansa och sjunga till en lycklig Eric vars ögon inte ens jag kan slita blicken ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar