20 mars 2011

En helt underbar helg.

Hotellvistelsen var helt underbar. Vi hade så trevligt tillsammans och pratade så vi fick ont i käkarna till slut. Maten var fantastisk. Det kändes som vi åt konstant. Kanske gjorde vi det också? Vi var alla på bästa humör och njöt av att bara kunna ta det lugnt. Allt gick som planerat, nästan. Det som inte gick som vi tänkt det bryr vi oss inte om. Vi lyckades alla varva ner, vi sov genom natten utan att bli väckta och vi sov länge på morgonen. Det var som i en saga.

Jag tog hur många bilder som helst så det var svårt att välja vad jag skulle visa upp. Här kommer ett urval av vår hotellvistelse på "Hotell rosiga tekoppen - inte en plats utan ett tillstånd":

Blommorna:


Dukningen:
Receptionen:
Rummet med favoritgodis på kudden:

Te i salongen efter incheckning:

Middagen:

Meny: Majssoppa och pasta med fläskfilé i gorgonzolasås. Efterrätten uteblev.

Vi fick presenter. Jag fick handvirkade värmare för handlederna och benvärmare, Katrin ett par fina örhängen och Hanna fick ett fint hus med ett ord som passar perfekt för henne.

Seminarium:

Den fantastiska frukosten:

Vistelsen avslutades med spa. Min syster kom och gjorde fint för oss, bjöd på goda drinkar och masserade oss. Snälla snälla systern min!

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg du verkar ha haft. Angående uggletyget i Kinna. Jättesnällt av dig att tänka på mig men jag tror jag passar på det så länge, har lite för mycket tyg att ta tag i innan jag samlar på mig mer känner jag när jag tänker efter. Att det ska vara så svårt att låta bli tyger och garner! ;)

    SvaraRadera
  2. Det där ser fullkomligt underbart ut!
    Hoppas att du även finner små stunder av njutning hemma i vardagen under veckan.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Nämen Å så mysigt! Härliga helger med fina vänner är det bästa!

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft det tokmysigt. Vilket bra initiativ och idérikedom. Kanske dags med ett Hotell Villa Freja snart också :)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Karin: Då vet jag att jag inte ska kolla efter tyget. Det är bra att ta sig igenom det man redan har först. Smart!

    Fröken Grön:Jag ska göra så gott jag kan med lugnet i veckan. Det är veckans utmaning.

    mintekopp: Sååå mysigt så det inte riktigt är på riktigt.

    Husfrun: Klart att det är dags för Hotell Villa Freja. De flesta vi berättat för tycker vi är konstiga men vi tycker det är superbra idé. Trevligt, skönt och kostar inte mer pengar än om vi alla varit hemma hos oss själva.

    SvaraRadera
  6. Underbart mysigt! Så mysigt så jag bara gick och mös själv i lördags, när jag tänkte på er :)

    SvaraRadera