04 mars 2011

Loppisrunda.

Så lille killen och jag packade in oss i bilen och tog en tur ner till Kungsbacka för att leta grejer. Ryktet om rea på tygavdelningen på en av loppisarna stämde. Halva priset. Kanon. Det blev lite tyger. Inga klockrena men jag kommer säkert ha nytta av dem.

Detta fantastiskt fina fat ringde "en av mina käraste vänner" och talade om att hon lagt undan åt mig. Hon visste att jag var på väg. Detta är ett Dorrofat tänkte hon och snäll som hon är så tyckte hon att jag skulle ha det. Mycket glad är jag.

Fem djupa tallrikar hittade jag på ett av ställena. Rörstrands Rosmunda. Jag har helt snöat in på rosor just nu. Väldigt vackert med rosor tycker jag. Nu ska jag bara hitta resten av serien.

Fina fina ugglan ska få en ny färg, vit, och då kommer den att passa in utmärkt i mitt hem.

Och så tygerna. En hel hög med alla möjliga varianter.

Det var dagens loppisrunda. Jag längtar redan efter nästa men jag får nog sansa mig. Även loppis kostar pengar.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd! Grattis! Jag får njuta av dina fynd, eftersom jag inte får gå på loppis mer den här månaden ;)

    SvaraRadera
  2. Jessica: Tack! Ja man måste ju sätta en gräns för hur mycket man kan loppa på en månad. Tråkigt men sant. Ha en underbar helg!

    SvaraRadera