29 mars 2011

Stänga av hjärnan.

En av "mina allra käraste vänner" säger att jag måste stänga av min hjärna. Hon anser att jag tänker för mycket och att jag gör mig själv tokig. Till saken hör att min hjärna går inte att stänga av. Det är en omöjlighet. Jag lägger pussel om mitt liv i min hjärna konstant. Om jag gör så här och tar bort det här och sen lägger till det här så kommer det kanske om jag anstränger mig att bli så här. Hmm, det låter mer som jag löser ekvationer. Kanske skulle blivit matematiker i alla fall? Hennes ordination är att jag ska läsa två romaner innan jag får lov att tänka igen. Absolut ingen bok jag kan lära mig något av utan som man bara läser från pärm till pärm. Ingen penna i handen att skriva kommentarer med i marginalen eller stryka under bra saker med. Jag förstår knappt vad hon menar. Hon säger att jag är hopplös men det visste jag redan så det var ingen nyhet alls.

Nu är det ju så att när hon säger att jag ska stänga av min hjärna så kan jag inte komma på någon annan lösning på problemet än att åka till Indien och bo på ett ashram i tre månader eller så. Men hur ska det gå till när jag är livrädd för baciller och det är rätt smutsigt i Indien? Men åker jag till Indien så får jag säkert någon grym parasit i kroppen och kommer hem pinnsmal vilket ju vore en fantastisk bonus. Allt det är med att lämna familjen så länge och att vi inte har några pengar det behöver vi väl inte ens diskutera tycker jag.

Ja ni märker ju att den här hjärnan är hopplös. Den hittar nya spår hela tiden. Hur gör du för att stänga av din hjärna? Jag behöver alla tips jag kan få för min hjärna tar livet av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar