03 mars 2011

Min dag idag.

Det är torsdag och det betyder städdag hemma hos mig. Det finns alltid att städa även hemma hos en som som tycker att det är roligt att städa. Det konstiga är att hur mycket jag än fejar här hemma så är det alltid stökigt. Det är så det är när man har en ettåring som smular och slänger saker omkring sig. Ja sexåringen ska vi inte tala om. Hjälpes!

Idag har jag hittills hunnit med att plocka ordning lite lätt på nedervåningen (kommer få göra det minst fem gånger till idag) och dammsugit (det kommer jag också få göra minst en gång till idag). När jag dammsög irriterade jag mig på att den sög så dåligt. Full påse suck. Trots detta fortsätter jag. Konstigt hur man fungerar. Till slut kom jag på att ah, jag kan ju byta dammsugarpåse. Det kanske inte måste vara Mikael som gör det. Det har på något sätt hamnat på hans bord av sysslor. Så jag bytte påsen och vips gick det mycket lättare att dammsuga. Tänk vilken grej. Ny dammsugarpåse!

Jag har förutom att påbörjat städningen sytt ihop fem små fåglar för att sedan inse att det skulle jag ju inte göra förrän jag hade letat fram sidenbanden som skulle sys med i sömmen så att de små pippifåglarna kan hänga fint. Vad trött jag blir på mig själv ibland.

Fortsättningen på dagen kommer innehålla mer städning, vila samtidigt som en liten bebis sover, hämta sexåringen på skolan, hitta på något roligt tillsammans, laga middag, äta middag, umgås på kvällskvisten och lägga barn och sedan dö i soffan.

Dåså, då är det bara att sätta igång med resten av dagen. Toodeloo på er!

Min trogen tjänare: dammsugaren.

4 kommentarer:

  1. Det kanske är bra att avsätta en specifik dag i veckan till städ. Men oftast är det faktiskt min man som städar. Jag kan dra några tag med dammsugaren, men storstädningen står han för.

    Sv: jag har också psoriasis artit, sen ca 14 år tillbaks.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha det där med dammsugarpåsden känner jag igen. Och för min del så glömmer jag alltid hur tusan den ska sitta också, så jag sitter där på knä och svär och försöker få den att sitta som den ska hur länge som helst.

    SvaraRadera
  3. Hehe ja. Det är konstigt... när jag tänker efter var deti nte så farligt.. och det var ganska skönt att "bara vara" men ändå... så hemskt att vara utan :) Men det är såklart jättenyttigt också!

    Ha en trevlig kväll

    SvaraRadera
  4. Husfrun: ja jag gillar att ha bestämda dagar för saker. Det är mer troligt att det blir gjort då.

    Att vara någons fru: Hahahah Låter jobbigt.

    Emelie: Så är det. Ingen fara egentligen men ändå blir man konstig.

    SvaraRadera