30 mars 2011

Det kan bli en spännande dag eller bara en helt vanlig.

Solen skiner ute och det ser så där härligt ut som det bara gör när solen skiner. Vi ska gå på promenad efter att bebis har vilat. Jag har sovit inatt! Varje natt som jag får sova, händer inte så ofta, vaknar jag som en helt annan människa. En person som jag glömmer bort efter veckor av vakennätter. Hon är ganska trevlig hon den där lite piggare filuren. Tror jag gillar henne bättre än den trötta.

I dag känner jag för lite olika saker:
  • baka biscotti
  • baka bröd
  • läsa en bok men har ingen aning om vilken.
  • laga något gott till middag men jag har ännu inte kommit på vad men det har jag flera timmar på mig att komma på.
  • kanske vara lite social med någon men jag är utan bil idag så det blir nog inte så.
  • titta på Noel när han leker i sin lekhörna. Då när han är så där inne i leken att han inte märker världen omkring sig. Tänk om man kunde vara mer som små barn?
Saker jag inte har lust med idag:
  • Vika den där tvätten som jag skulle vika igår men det blev aldrig av.
Vi får se vilket det blir. Vad jag får gjort. Något blir det säkert men vet vem kanske något helt annat. Jag tänker inte ha några förväntningar på dagen utan ta den som den kommer så får jag se varthän det hela landar. Vad spännande!

Uppdatering: Jag har bakat biscotti som jag insåg att jag gjorde fel med. Hur man nu kan göra fel med något så enkelt som biscotti men det blev goda kakor i alla fall. Jag har dammsugit nedervåningen och trappan. Noel och jag har lekt på lekplatsen i en och en halv timme i solskenet. Middag har blivit lagad. Och nu röjer Mikael på övervåningen så vem vet kanske blir det snart ordning här i huset också. En bra dag. I kväll är det Greys som gäller.

2 kommentarer:

  1. Att ta dagen som den kommer brukar oftast bli riktigt bra. Jag hoppas det.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Husfrun: Att ta dagen som den kommer är något jag måste öva på så det är det jag gör idag. Och imorgon. Och nästa dag.

    Har du mätt tjejen så att jag kan sy klänningen till henne?

    SvaraRadera