22 mars 2011

Symötestisdag - fågelgirlang.

Solen skiner. Fåglarna kvittrar. Våren har fattat sitt tag om naturen och verkar ha bestämt sig för att stanna. Det gör mig glad. Jag ser fram emot ljuset som det bara kommer att bli mer och mer av nu.

Med fågelkvitter i bakgrunden gjorde jag denna fågelgirlang. Enkelt och snabbt pyssel men fint blev det, tycker jag.

Fem fåglar på en spets. Jag tror att de vilar sig efter sin långa flygtur tillbaka till Sverige. De har kanske längtat hit och sitter stilla och tittar på allt och undrar om deras vänner från andra delar av världen kommer snart.

Min undran är om jag ska göra fåglarna mer detaljerade. Behöver de ögon? Ska jag sy till vingar? Enkelhet är vackert tycker jag men ibland är det svårt att veta när man är klar med sitt skapande.

Välkommen våren! Jag ska ut på en promenad i ditt solsken om en stund.

11 kommentarer:

  1. Enkelheten är absolut snyggast i de flesta fall. Tycker girlanden ser färdig ut. Jättefin.

    SvaraRadera
  2. söt som socker=)

    SvaraRadera
  3. Så fina! Jag tycker inte de behöver ögon. I det här fallet blir det nog överarbetat med ögon.

    SvaraRadera
  4. De är jättefina som de är, ögon ser nog konstigt ut till mönstret på tyget.

    SvaraRadera
  5. Vad fint, Dorro! Väldigt mysig ide´! Skulle kunna tänka mig att sätta vingar på några av dem... Vingarna kan man ju göra i något enfärgat tyg, som kontrast till det mönstrade. Det är ju fint med symoliken i vingar - att det är vingarna som gör att de kan flyga:)Fast de är väldigt vackra som de är också! Alltid svårt att veta när man är färdig;)

    Kram från Maja

    SvaraRadera
  6. Snyggt och stilrent.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin! Jätteenkel och ändå med något litet extra!

    SvaraRadera
  8. Hittade vliofixet dig?! Gött! Fåglarna blev jättemysiga. De är bra som de är eller med en vinge. Eller en knapp. Men vad vet jag, jag är knappskadad.

    SvaraRadera
  9. Superfin girlang! Jag håller med föregående talare: behåll dem antingen som de är eller sätt dit en liten vinge.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker inte de behöver ögon men vingar skulle nog vara fint. Sen när de har vingar kanske jag ändrar mig. Den är dock fin som den är också!

    SvaraRadera
  11. Härligt och vårigt med fåglar. Håller med de andra om att vingar nog skulle vara fint också. Jag blir sugen på att göra några enkla fågelapplikationer på nån tråkig tröja eller så. Tack för inspiration.

    SvaraRadera