01 mars 2011

Symötestisdag - väst av en gammal kofta.

I dag fick jag lust att sy en kofta till Noel så jag gick till mina gömmor och letade fram en gammal kofta. Jag använde en annan väst som mall och klippte ut de två delarna och sydde ihop. Det tog en kvart. Det som tog tid var att brodera det lilla tåget. Att brodera utan rutor att följa var inte helt lätt men det gick. Jag känner mig ganska nöjd med den lilla koftan faktiskt.

Det lilla tåget tuffar ut mot nya äventyr. Det ser lite skevt och dant ut men det gör inte så mycket tycker jag.

Den här vackra västen använde jag som mall. Den stickade Mikaels farmor till honom när han var liten. Jag tycker den är fantastiskt fin!

7 kommentarer:

  1. Två fina västar. Det lilla tåget ser så mysigt ut, det var värt att lägga ner tid på det. Hurra för återanvändning!

    SvaraRadera
  2. Så fint, Dorro! Återbruk i sin bästa mening! Väldigt tacksamt det där att återanvända gamla stickade plagg. Jag tycker också att broderiet blev superfint! Vad härlig den gamla stickade västen var, förresten...

    Hälsningar från Maja!

    SvaraRadera
  3. ååå!! det lilla tåget är ju bara för sött alltså. jag smäller nästan av =)

    SvaraRadera
  4. Det blir en liten extra personlighet när man broderar.. Snyggt gjort!

    SvaraRadera
  5. Husfrun: Tack!

    Krisses hantverk: Verkligen hurra för återanvändning.

    Maja:Tack! Ja den gamla stickade är verkligen fin. Jag är jätteglad för den. Noel är väldigt fin i den.

    Eddy: Haha, tack! Jag tycker det blev riktigt gulligt.

    SvaraRadera
  6. Jessica: Brodera går så enkelt tycker jag. Det är nog det handarbetet jag behärskar bäst. Det blir något extra. Utan hade västen blivit ganska trist.

    SvaraRadera